Soutěž samotná byla signifikantním mezníkem na poli takzvaného totálního umění (termín, který do veřejného diskurzu přinesl Eusebius Trahndorff a jenž znamenal ideál, aspirující na harmonickou syntézu všech forem umění, řemeslné tvorby a životní cesty).
Věrna tomuto významu, přináší výstava velký výběr exponátů, zahrnující umění architektonické, grafické, malířské i sochařské a demonstruje tak rozmanitost uměleckých forem v době secese – posledního univerzálního slohu. Vystavovaná díla jsou původu převážně středoevropského (výjimku zde tvoří řemeslné artefakty z dílny francouzské a severoamerické, dále také japonské dřevoryty jakožto jeden z podstatných zdrojů inspirace v době moderny, reflektovaný v tuzemských kolekcích japonské grafiky). Jejich vznik osciluje převážně mezi lety 1890 až 1919 a najdeme mezi nimi, jak již bylo zmíněno, snad všechny druhy artistických řemesel včetně nábytku, porcelánu či dobových uměleckých časopisů.
Exponáty jsou souborem sbírek Muzea moderního umění Olomouc, Uměleckoprůmyslového muzea v Praze a dalších, povětšinou soukromých kolekcí, jakou je například majetek potomků rodiny Primavesi. Mezi zvučná jména tvůrců, na něž můžete při expozici narazit, dozajista patří Alfons Mucha, Otto Wagner, Otto Gutfreund, Gustav Klimt, Antonín Hudeček či Vojtěch Preissig.
Výstava je cíleně umístěna do útulné mansardy muzejní budovy, její koncepce je spořádaná, stěny nápaditě vyzdobené doprovodnými vysvětlujícími texty a tematickými maximy (S. K. Neumann – Modlitba k mocnostem života; L. Klíma – Vteřina a věčnost; F. Nietzsche – Nachtlied; S. Mallarme - Don du Poème; aj.)
Dokumentární snímek stejného názvu, Dům milovníka umění, trvá půldruhé hodiny a je k dostání na DVD za cenu 99 Kč v pokladně Muzea moderního umění. Česká televize jej s největší pravděpodobností zařadí do svého vysílání.