čt., 2. květen 2019 00:07

Layout sportovního časopisu Off Season

1. Cíl práce

Cílem tohoto samostatného projektu je vytvořit pomocí grafického programu Adobe InDesign podobu fiktivního fotbalového časopisu Off Season. Jeho periodicita by byla týdenní, protože takové periodikum na sportovním mediálním trhu chybí. Z tohoto důvodu by kromě rozsáhlých publicistických textů obsahoval také zpravodajské články s aktuálními informacemi.

Časopis Off Season by měl cílit především na dospělé čtenáře, které zajímá širší kontext fotbalových událostí. Ovšem texty by neměly být náročné na čtení ani pro teenagery, kteří se o fotbal zajímají. Jedním z cílů je také vizuální podoba, která by měla být sice zajímavá, ale zároveň jednoduchá a hlavně přehledná. Celkový vzhled a grafické zpracování by mělo ve výsledku odpovídat serióznímu týdeníku.

2. Zdůvodnění volby tématu

Mojí jedinou tematickou specializací byl sport, a tak jsem v tomto ohledu měl ve výběru tématu mého projektu jasno. Otázkou byl výběr zpracování, jelikož jsem absolvoval kromě kurzů DTP také psanou žurnalistiku. Nakonec jsem se rozhodl pro vytvoření layoutu časopisu, protože po absolvování povinné praxi v redakci jsem zjistil, že i řadový redaktor potřebuje si čas od času sám navrhnout stranu, upravit obrázky či text. Bylo tedy pro mě výzvou navrhnout ne podobu jedné strany, ale rovnou podobu celého časopisu.

Pro fotbalové zaměření časopisu jsem se rozhodl, protože fotbal je společně s hokejem nejsledovanějším sportem nejen v České republice a já sám jsem jeho velkým fanouškem, a zároveň pravidelným čtenářem sportovních časopisů i jediného sportovního deníku u nás. Když jsem přemýšlel o zaměření mého sportovního časopisu, uvědomil jsem si, že mi na českém mediálním trhu chybí týdeník, který obsahuje aktuální informace, shrnutí předešlého týdne, komentáře, glosy a propracované publicistické články z domácí i zahraniční fotbalové scény v jednom. Z tohoto důvodu jsem se rozhodl zpracovat časopis s fotbalovou tématikou, který by uspokojil náročného čtenáře aktuálními informacemi a pohledem na ně a dále představil fotbalová témata zajímavým způsobem. Jeho ideální periodicitou s ohledem na možnost propracování delších textů a aktuálnosti je jeden týden.

3. Zdroje/stav problematiky

Na současném českém mediálním trhu se vyskytuje několik publicistických časopisů s fotbalovou tématikou. Nejznámějšími jsou Pro Football, Hattrick či Sport GÓÓÓL. Všechny zmiňované časopisy vychází jednou do měsíce. Zpracování těchto časopisů nese ve většině případů bulvární prvky - obsahují mnoho barev a obrázků. Například u časopisu Pro Football s ohledem na zvolená témata a způsob volby jazyka je zřejmé, že jejich cílovou skupinou jsou převážně mladší generace.

Za časopis s kvalitním obsahem a dobrým zpracováním osobně považuji měsíčník Hattrick, který mi byl při tvorbě samostatného projektu po vizuální stránce hlavní inspirací.

V roce 2017 poprvé vyšel časopis s názvem Football Club, kde publikují přední domácí sportovní žurnalisté, ale také do něj přispívají i novináři ze zahraničí. Jedná se o články delšího rozsahu s nevšedními tématy a cílovou skupinou jsou dospělí čtenáři. Po vizuální stránce se podobá knižnímu zpracování, protože obsahují minimum fotografií. Texty jsou černobílé a jednoduše zpracované do sloupců. Football Club vychází jako čtvrtletník o rozsahu více než 100 stran. Dostupný je pouze pro předplatitele nebo k dostání ve vybraných knihkupectvích. Jeho dostupnost není tedy běžná.

Jediným zpravodajským deníkem v České republice je Deník Sport. Není tajemstvím, že tento deník přistoupil na bulvární zpracování. Titulní strana Deníku Sport je velmi barevná, obsahuje velké obrázky a hravé titulky. Hlavními prezentovanými sporty jsou fotbal a hokej. Vydavatelem Deníku Sport (a měsíčníku Sport Góóól) je mediální dům CZECH NEWS CENTER, do jehož portfolia patří také nejčtenější bulvární deník Blesk. Majitelem tohoto mediálního domu je Daniel Křetínský, který je zároveň majitelem slavného českého fotbalového týmu AC Sparta Praha, takže i ve sportovním mediálním světě lze hovořit o střetu zájmů.

Fotbalový fanoušek nemá tedy možnost si přečíst periodikum, které by vycházelo každý týden a reflektovalo aktuální dění. Rád bych tedy vytvořil sportovní týdeník, který by se svou motivací podobal politicko-společenským týdeníkům jako Reflex nebo Respekt.

4. Ideový plán

Přestože jsem zmínil, že hlavní inspirací pro vytvoření časopisu Off Season by měl být časopis Hattrick, chtěl bych si vzít i z ostatních zmíněných měsíčníků určité grafické a obsahové prvky. Například by mě inspiroval formát časopisu Góóól, který užívá obálky z levnějšího papíru. Naopak Hattrick a Pro Football volí lesklé papíry, které zvyšují cenu. S ohledem na týdenní periodicitu bych se tedy snažil co nejvíce srazit cenu, aby byl časopis pro čtenáře dostupný. Navrhovaná cena 58 korun je opravdu jen orientační, ale její výši už by překročit neměla. Rád bych se vyvaroval také reklamě, která by rušila jednotlivá témata. Z tohoto důvodu jsem zvolil jen velkou reklamu na samostatnou stranu nebo ji popřípadě od ostatního textu zřetelně oddělil. Reklamy by logicky měly oslovovat čtenáře a popřípadě jim přinášet nějaký užitek.

a) Obálka

Obálka je z mého pohledu pro týdeníky i měsíčníky velmi důležitá. Fiktivní časopis by si měl v každém čísle zachovávat určitou podobu, aby čtenáři svůj oblíbený časopis snadno poznávali a věděli, co očekávat. Přední část obálky by se měnila podle zvoleného tématu. Tvořila by ji vždy pouze jedna fotka, která by představovala hlavní téma časopisu. Titulní stranu by pomyslně na dvě části rozděloval název hlavního tématu, který by byl v pozadí barevně podbarvený, a pod ním by bylo představeno další téma, popřípadě témata. Viditelným znakem časopisu Off Season by mělo být jednoduché logo, které by neměnilo své umístění ani barevné zpracování.

Přední strana by neměla obsahovat zbytečně moc informací a upoutávek. Například titulní strana časopisu Pro Football bývá mnohdy nepřehledná, i když jako základ ji tvoří stejně jako v mém případě jedna hlavní fotografie tématu, avšak ji doplňuje několik malých fotek a podtitulků.

Pro obálku mi vzorem byl britský časopis Sport Magazine. Logo časopisu se nachází vlevo nahoře, titulní strana obsahuje pouze portrét jedné osobnosti a v dolní části je vždy velmi krátký titulek hlavního článku. Přesně v takovém duchu bych si vzhled titulní strany představoval.

Na rozdíl od přední části obálky časopisu by zadní část Off Season byla pro každé číslo totožná. Tento neměnný prvek by měl za úkol stát se hlavním poznávacím znamením týdeníku, podle kterého by ostatní čtenáři tento plátek identifikovali.

b) Obsahová náplň

Pro charakteristiku obsahu týdeníku bych použil citaci ze smyšleného editorialu: „Časopis, který přináší novinky z předešlého týdne, a zároveň se ohlíží i do minulosti a nejvýraznější fotbalové osobnosti, kluby nebo výrazné události představuje tak trochu v jiném světle.“

Časopis Off Season by tedy vycházel jednou týdně a skládal by se ze dvou částí. V první části by byly krátké zpravodajské články, které by informovaly o zásadních událostech uplynulého týdne. Doplňovat by je měl pravidelný Glosář Luďka Mádla, který komentuje vždy nejdůležitější událost týdne a ve skutečném mediálním světě v současnosti vychází ve sportovní redakci Seznam Zprávy. Dříve byl velmi oblíbený na Aktuálně.cz.

Druhá část časopisu by se věnovala zajímavým tématům a jejich zpracování by bylo publicistické. Články by měly pojednávat o tématech z České republiky i ze zahraničí. Neměly by se příliš blížit pouhému popisování života hráčů, ale texty by měly především charakterizovat jejich povahu a chování. Takové podmínky splňuje v tomto projektu článek o Zlatanu Ibrahimovičovi.

Dále by časopis obsahoval článek, který by popisoval zajímavou situaci či příběh v dosavadní kariéře určitého fotbalisty. Takový článek by měl přiblížit situace, do kterých se profesionální fotbalisté mohou vůbec dostat. Záměrem by bylo tedy odtajnit i momenty ze zákulisí, které se obyčejným fanouškům nikdy nenaskytnou. Tento záměr naplňuje text v Off Season o Patriku Schickovi.

c) Grafické zpracování

V cíli práce již bylo zmíněno, že předkládaný projekt by měl být seriózním časopisem, který bude klást důraz na text a jeho přehlednost. Z tohoto důvodu by fiktivní časopis neměl obsahovat příliš mnoho obrázků a užívání například barevných textových polí by se mělo v časopisu vyskytovat minimálně.

Pro snadné čtení by mělo být co nejvíce užito i prvku prázdného místa, který podle mého názoru přispívá k lepší přehlednosti a snadnějšímu čtení. S takovým prvkem se můžeme například setkat v deníku Hospodářské noviny, kde jsem se inspiroval například celým volným sloupcem v případě vložení zvýrazněné citace.

Ve spodní části každé strany bych rád umístil barevný pruh, který by se lišil od barevného pozadí textu. Tento prvek by měl podle mého opět zlepšit přehlednost textu a usnadnit čtenáři orientaci.

Co se týká práce s textem, nechtěl bych se předem příliš omezovat. Například počet sloupců bych chtěl řešit individuálně u každého textu. Dokonce bych užil i v rámci jednoho textu na každé straně jiný počet sloupců. V tomto případě není podle mého důležité, aby byl počet sloupců sjednocený. Podobně je tomu tak právě v měsíčníku Sport Góóól.

Největší část prostoru by měla zabírat bílá a černá barva. Výrazných barev jako červené nebo žluté bych se rád vyvaroval. Užití takových barev bude vždy motivováno jen konkrétním tématem, protože ve fotbalovém světě s určitými kluby nebo hráči jsou spjaté různé barvy. Znalý fotbalový fanoušek tento záměr snadno rozkryje a ocení.

e) Obrazový materiál

V některých případech bych rád využíval fotografií bez pozadí, které bych vytvořil v programu Adobe Photoshop, nebo vyhledal již existující upravené fotky na internetu. Takové fotografie bych chtěl použít z toho důvodu, že nezabírají příliš místa, které může být využito pro text. Navíc je stejně nejčastěji nejpodstatnější samotná osoba, která bude z fotografie oříznuta.

f) Titulky

Titulky mají obecně za cíl nalákat čtenáře ke čtení článku. Především v internetovém zpravodajství se užívá titulků nazvaných „clickbaiting“. Já bych raději volil spíše jednoduché a krátké titulky, které ve většině případů tvoří pouze jméno hráče či tématu. U takto rozsáhlých textů podle mého názoru hraje větší roli perex, který by měl přesvědčit čtenáře ke čtení.

U kratších článků, například v rubrice „aktuálně“ bych k obecnému titulku přiřadil ještě podtitulek, který by byl zarovnaný společně s hlavním titulkem a mnohdy bez slovesa jednoduše popsal podstatu informace.

5. Postup práce

Při tvorbě samostatného projektu bylo užíváno převážně programu Adobe InDesign CC 2014, se kterým jsme pracovali v kurzu DTP po dobu dvou semestrů. Mimo tyto kurzy jsem s daným programem nepracoval.

5.1. Inspirace

Prvním a důležitým krokem při tvorbě samostatného projektu bylo získávání inspirace prohlížením časopisů. K tomuto účelu jsem užíval časopisů Sport Góóól, Hattrick a Pro Football, kde jsem se především zaměřoval na rozvržení textu a obrázků na jednotlivých stranách. Dále jsem si prohlížel návrhy layoutů na helpx.adobe.com, kde jsem se neorientoval pouze na sportovní magazíny, ale vyhledával jsem i magazíny lifestylové.

5.2. Rozvržení

Na začátku své práce jsem si promyslel obsah časopisu, rozvrhl umístění rubrik a článků. Až poté jsem si vyhledával určitá témata a články na internetu, které by splňovaly kritéria obsahové náplně z ideového plánu. Články jsem zkracoval a spojoval z více textů podle potřeby. Dále jsem si určil podle tématu článků barevné zpracování jednotlivých stránek. Až na závěr jsem pracoval s formátováním textu, vkládáním a úpravou fotek. Snažil jsem se vyhledávat obrázky bez pozadí, aby příliš nezabírali místa, a zároveň působili dynamičtějším způsobem. Takové obrázky jsem sám nakonec neupravoval, protože tento způsob by byl časově náročný a navíc nemám příliš zkušeností s tímto postupem. Zvolil jsem tedy možnost vyhledávání takových obrázků dostupných na internetu.

Dále jsem volil obrázky, které úzce souvisí s textem a barevně ladí ke zvolenému pozadí. Jejich velikosti jsem řešil závisle na textu a u každého obrázku nastavil obtékání textu kolem ohraničovacího rámečku.

5.3. Samotné zpracování projektu

a) Formát

Hned v prvním kroku při vytváření dokumentu jsem nastavil jeho velikost. Rozhodl jsem se pro klasický formát časopisu A4. Pracoval jsem s okraji 12,7 mm, ale v některých případech okraje nebyly dodržovány a obrázky zasahují až na samý okraj stránky. V zásadě vnitřní okraje jsou porušovány obrázky, které spojují text na obou stranách.

Jako základní a hlavní písmo textů jsem zvolil Myriad Pro o velikosti 12 bodů. S textem bylo v každém textovém poli dále pracováno podle potřeby. Často jsem užíval možnosti prostrkávání textu, aby se text do textového pole vešel celý nebo z důvodu jednoho slova na samotném řádku. Rozmezí pro prostrkávání textu jsem na základě znalostí z kurzů DTP používal od hodnoty -20 do 20. Užití jiného písma bude odůvodněno konkrétně vždy u každého případu zvláště.

b) Obálka

Úpravy titulní strany byly provedeny v programu Adobe Photoshop. Pozadí stránky tvoří pouze jedna fotka, které jsem značně přidal na kontrastu. Pro její dolní část, která je rozdělena názvem tématu, byl zvolen černobílý vzhled, aby byla větší pozornost věnována druhému tématu a její barevné zpracování tak nerušilo.

Logo Off Season bylo rovněž vytvořeno v Adobe Photoshop. Jedná se pouze o text s názvem časopisu, avšak pro zajímavost v prvním slově názvu jsou viditelné pouze stíny textu, který je i tak snadno čitelný. Jako barvu jsem zvolil odstín zelené, která logicky patří k fotbalu. Nechtěl jsem zvolit příliš velké logo, a tak jsem se dlouho rozmýšlel, jakou velikost zvolit. Rozhodl jsem se napodobit již zmíněný vzor Sport Magazine. Ve výsledku působí titulní strana dost emocionálně a živě, a to je záměr veškerého obrazového materiálu.

Na zadní stranu jsem se rozhodl užít fotografie prázdné části fotbalové tribuny, která barevně ladí s logem týdeníku a pomyslně vybízí „fanoušky“ Off Season zasednout na tribunu a užít si čtení. Fotografie byla v dobré kvalitě a nijak jsem ji dále neupravoval.

c) Editorial a obsah

Vzhled strany, která obsahuje editorial a obsah časopisu, měl za cíl působit jednoduchým dojmem. Dominantní barvou je opět odstín zelené barvy. Na stránce je smyšlený text šéfredaktora časopisu, pod kterým je jeho fotka. Záměrně jsem tuto fotku vložil do kulatého tvaru, protože jsem chtěl co nejvíce omezit pozadí fotografie.

Obsah a základní informace o časopisu jsou graficky sladěné. Obsah jsem vložil do jednotlivých šedých obdélníků. Čísla a text zřetelně odděluje zelená čára, na které se nachází i titulek „OBSAH“. Stejným prvkem je ohraničené také pole s informacemi o týdeníku. Na této straně jsem nepoužil ještě číslování, které by mělo podle mého názoru začínat vždy až za obsahem, avšak do číslování jsem ji, jak je zvykem, započítal.

V tomto případě pro „EDITORIAL“, „OBSAH“ a titulky jednotlivých témat jsem použil písma Courier New. Tento typ písma je velmi nenápadný a hlavně tenký. Obsah ani editorial nepotřebují příliš viditelné pojmenování, protože z jeho výsledné podoby je zřetelné, o co se jedná.

d) Aktuálně a Glosář Luďka Mádla

Veškerý text na této dvoustraně spadá do rubriky „aktuálně“. Rozhodl jsem se všechny tři články barevně oddělit, protože pojednávají o odlišných událostech. Jako hlavní podklad první stránky je zvolená černá barva a písmo pro dobrou viditelnost je bílé. Nechtěl jsem volit výrazné fotografie, proto jejich barva téměř splývá s pozadím. Na první straně vědomě zabírá místo také modrá barva, která je společná pro oba dva hráče. Oba dva hráči totiž ve své kariéře nastupovali za klub, pro který je modrá barva typická.

Důležitým prvkem na této dvoustraně, který jsem použil, je přesah černého pozadí až na druhou stranu. Tento prostor je sice nevyužitý, ale zároveň splňuje podmínku užívání prázdného místa z ideového plánu. Na této dvoustraně je mnoho textu a tento prvek podle mého dělá výsledný vzhled více přehledným.

Pro titulek „Glosář Luďka Mádla“ byla zvolena kombinace písma Mistral a Myriad Pro. Jejich barevná kombinace je odvozena z pozadí celé strany. Samotný text jsem rozdělil do dvou sloupců, které jsem zarovnal doleva. Tohoto prvku jsem užil z důvodu ozvláštnění vzhledu. Oba sloupce jsou shodně dlouhé, avšak ten první jsem záměrně zarovnal s titulkem, a tím vytvořil další prázdné místo, které celý vzhled provzdušňuje.

Na této straně se dále nachází tematická reklama, která je viditelně oddělena od samotného obsahu několika textovými poli s textem „reklama“. Pro takové řešení jsem se rozhodl, protože v některých časopisech vnímám reklamní obrázky jako součást obsahu. Tomuto problému jsem se chtěl jasně vyvarovat.

e) Zlatan Ibrahimovič

Na první pohled na obou dvoustranách tohoto článku zaujmou výrazné fotografie, které zabírají možná stejný prostor jako text, a tímto bych porušil své stanovisko z ideového plánu, kde jsem se vyhradil proti převaze obrázků nad textem. V tomto případě ale samotné obrázky vypráví příběh, a tím nahrazují text. Například tři obrázky vedle sebe popisují zmíněný gól sezóny lépe, než by jej autor popisoval slovy. Dále fotografie na stejné dvoustraně skvěle popisuje vlastnosti hráče, názorně představuje jeho odhodlání, bojovnost a sebevědomí.

Také se u tohoto článku nachází další příklad spojení barevného zpracování s konkrétním hráčem. Žlutá pole odkazují k jeho švédské národnosti.

f) Patrik Schick

Článek o českém fotbalistovi je pomyslně oddělen od celkového pozadí strany. Tímto prvkem jsem chtěl docílit určité dynamičnosti a oživení vzhledu. Pro pozadí jsem použil fotografii fotbalového stadionu, který ovšem nijak nesouvisí s daným článkem. Neviděl bych to však za chybu, protože fotografie stadionu zabírá stejně malý prostor a není snadno rozpoznatelné, o jaký stadion se skutečně jedná. U tohoto kroku jsem však narazil na problém. Nevěděl jsem totiž, jak na celou fotografii vložit takto zkosené textové pole, proto jsem fotografii pomocí nástroje „nůžky“ ořízl a ohraničil žlutou linkou. Na fotografii stadionu jsem vložil obrázek Patrika Schicka, který nemá pozadí a zasahuje i do bílého pole.

Na této dvoustraně převažuje text. Perex jsem zřetelně oddělil od samotného textu, a to hned několika způsoby – tučné písmo, zarovnání doleva, světle žlutá linka podél perexu. Pro přehlednost a snadné čtení jsem použil opět prázdného prostoru a textového pole s číselným údajem a následným textem. Barevná kombinace opět koresponduje s klubovými barvami hráče.

g) Číslování

Jedním z posledních kroků bylo vložení číslování stránek, které jsem nastavil pouze pro stránky vzoru A. Umístil jsem ho na kraj stránek z důvodu, aby při pouhém listování se čtenář snadno orientoval.

h) Závěrečné úpravy

Na konci práce jsem zkontroloval jednohláskové předložky, které se zásadně nesmí vyskytovat na konci řádků. V případě takto málo rozsáhlého projektu jsem je odstranil jednotlivě a ručně. Pokud bych pracoval s rozsáhlejším textem, užil bych programu s názvem GREP.

6. Sebehodnocení

Jelikož jsem s grafickým programem Adobe InDesign mimo výukové kurzy nepracoval, základní úkony jsem si vybavoval snadno a rychle. Z tohoto pohledu jsem spokojený. Pokud jsem si s něčím nevěděl rady, vyhledal jsem si popis jednotlivých kroků na stránkách helpx.adobe.com.

Samotných cílů práce se mi z mého pohledu podařilo úspěšně dosáhnout. Časopis obsahuje zpravodajské i analytické texty. Převažuje v něm text nad obrázky a jeho barevné zpracování je střídmé.

Nejtěžším úkolem v rámci samostatného projektu bylo samotné rozvržení časopisu a práce s prostorem. Často jsem hledal hranici ve velikosti obrázků či naopak textu. Nejvíce času mi zabral nejspíše návrh a samotná realizace titulní strany. Dlouho jsem hledal styl, který by se odlišoval od titulů na současné mediální scéně.

7. Zdroje

Zdroje článků:

https://www.idnes.cz/fotbal/reprezentace/zlatan-ibrahimovic-profil.A160328_185045_fot_reprez_ald

https://www.idnes.cz/fotbal/zahranici/zlatan-ibrahimovic-mls-debut-fotbal.A180401_103947_fot_zahranici_par

https://www.idnes.cz/fotbal/zahranici/zlatan-ibrahimovic-debut-v-mls.A180403_192345_fot_zahranici_ald

https://www.idnes.cz/fotbal/zahranici/didier-drogba-konec-kariery.A181122_075500_fot_zahranici_rou

https://www.idnes.cz/fotbal/reprezentace/komentar-petr-cech-konec.A190120_211100_fot_zahranici_ten

https://reportermagazin.cz/a/i7Qpu/patrik-schick-apak-jsem-zvedl-prostrednicek

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/kdyz-brazilska-samba-zrychlila-cesti-fotbaliste-opet-nestacili-ale-po-ostude-ve-wembley-svatek-nepokazili-69129?seq-no=5&dop-ab-variant=&source=clanky-home

Zdroje obrázků:

Titulní strana

https://www.telegraph.co.uk/football/2018/03/31/zlatan-ibrahimovicannounces-arrival-la-galaxywith-two-goals/

https://www.footyrenders.com/serie-a/roma/patrik-schick-13/

Reklama – fotbalové prázdniny

https://fotbaloveprazdniny.cz/kontakty

Luděk Mádl

https://www.seznamzpravy.cz/autor/ludek-madl-429

Aktuálně

https://www.pngfly.com/png-1w8l0z/

https://cz.pinterest.com/pin/545357836103850150/?lp=true

Reklama

https://www.facebook.com/adidasfootball/photos/a.10150580631568531/10155520778328531/?type=3&theater

Zlatan Ibrahimovič

http://www.sportspromedia.com/news/la-galaxy-kinecta-deal?utm_source=Feeds&utm_campaign=soccer&utm_medium=rss

https://balandoenelanden.com/2018/11/14/zlatan-el-valhalla-te-espera/

https://vtv.vn/ben-le/ibrahimovic-ngao-nghe-thach-thuc-cronaldo-20180416170330836.htm

https://www.mirror.co.uk/incoming/article1479356.ece

http://www.zlatanibrahimovic.com/the_clubs/sweden-2012

Patrik Schick

https://fmmagazin.ro/curatarea-ecologica-a-stadioanelor-si-arenelor/

https://www.pngfly.com/png-qesjn0/

Zadní část

https://medium.com/@almaz_vaglio/cher-spotify-tu-fais-fausse-piste-b503a77224ed

Použité programy:

-                     Adobe InDesign CC

-                     Adobe Photoshop CC

Inspirace:

https://issuu.com/sportmagazine

https://isport.blesk.cz/goool

http://fotbal.hattrick.cz/

Šťastný projektDTP

Šťastný projektDTP2

Šťastný projektDTP3

Šťastný projektDTP4

Šťastný projektDTP5

Šťastný projektDTP6

Šťastný projektDTP7

Zobrazeno 1535 krát
Naposledy upraveno: pá., 3. květen 2019 00:43
Pro psaní komentářů se přihlaste