čt., 28. duben 2011 18:11

Silent Stream Of Godless Elegy

   

 

{youtubejw width="400" height="300"}W_NvEZ4YCm4{/youtubejw}

 


 

1) Cíl práce

Základním cílem práce s názvem Silent Stream Of Godless Elegy (SSOGE) je vypracovat samostatný projekt, jako výstup znalostí načerpaných z kurzů Praktikum TV žurnalistiky, Workshop TV žurnalistiky a Žurnalistická specializace – kulturní, které určují profesní a tematickou profilaci, a jako hlavní východisko praktické části bakalářské státní závěrečné zkoušky.

Chtěla bych touto formou prokázat schopnosti a dovednosti načerpané v profilačních kurzech. Měla by být zřetelná práce s audiovizuálními zařízeními, znalost v oblasti natáčení s kamerou, práce s mikrofonem a střih videa. Projekt by měl reflektovat mojí schopnost vystavět reportáž a rozhovor z oblasti kultury.

V neposlední řadě bych chtěla představit potenciálním divákům hudební skupinu s názvem Silent Stream Of Godless Elegy a vytvořit komplexní reportáž o tomto tématu, která by mohla být vysílána v kterémkoliv hudebním pořadu.




2) Zdůvodnění volby tématu (zajímavost/důležitost/atraktivita tématu, jeho místo v rámci dané tematické mediální oblasti, vztah k ní)

Téma samostatného projektu je zvoleno tak, aby odpovídalo zvoleným profilacím, tj. TV a kultura. Zvolila jsem téma tak, aby bylo možno ho zpracovat obrazově, aby bylo pro diváka dostatečně srozumitelné a atraktivní. Za cílovou skupinu jsem si zvolila hudební fanoušky mladší generace, kteří sledují vysílané hudební pořady a tak jsem tomuto divákovi přizpůsobila i téma, které se týká kultury, specifičtěji tedy hudby.

Téma by respondenta mělo zaujmout vzhledem k jeho aktuálnosti a atraktivnosti. Bude se jednat o hudební skupinu, která, ač je na české hudební scéně více než patnáct let, je stále na vzestupu a povědomí o ní stoupá. Na začátku roku vydala u zahraniční společnosti novou desku, která je všeobecně recenzenty velmi pozitivně přijímána, k písni Skryj hlavu do dlaní, která pochází z nového alba, nedávno kapela natáčela nový videoklip a v rámci představení nového alba v těchto dnech skupina absolvuje turné.

Reportáž by mohla být uveřejněna například v rámci pořadů televize Óčko či české verze MTV, nebo na kterémkoliv internetovém serveru, jako je například Stream.cz. V rámci České televize by reportáž mohla být vysílána v mnoha různých hudebních vizitkách, především tedy na druhém programu. Nejvhodnější mi přijde sobotní plavba vlnami populární hudby s hitparádou klipů a Klárou Výtiskovou na palubě, hudební pořad Medúza. V rámci televize Nova by se tato reportáž hodila do hudebního pořadu Eso s Leošem Marešem, který na TV Nova patřil mezi nejsledovanější pořady po 15 let, ale v dnešních dnech se již nevysílá. Nejvhodnější pořad pro tuto reportáž ale stále nacházím na hudební televizi Óčko. Madhouse nabízí hodinku poskládanou ze všech možných odstínů tvrdé muziky, kam lze Silent Stream Of Godless Elegy nepochybně zařadit.




3) Zdroje/stav problematiky (už to někdo někdy dělal? jak postupoval? k čemu dospěl? na co a jak projekt navazuje?)

Na toto téma vzniklo již mnoho dílčích prací, která však byly prezentovány především psanou formou a nebo fotoreportem. Většinou byl text zpracován jako recenze (na novou desku) či rozhovoru s kapelou. O reportáž v audiovizuální podobě se pokusila například Alternativa TV[1], která ji zformulovala pouze prostřihy mezi záběry z koncertu a odpověďmi na otázky členů Silent Stream Of Godless Elegy. Výsledek není vzhledem k formě zpracování příliš patrný, dílo se dá považovat za krátký report z koncertu s nejnovějšími postřehy členů kapely. Silent Stream Of Godless Elegy působili i v rámci pořadu České televize, Noc s Andělem. Tento pořad jsem bohužel nesehnala, takže nemohu soudit, jaký byl postup a k čemu dospěl.

V tištěných médiích vyšlo např.:

Přerovský deník: V Přerově to rozbalí držitelé dvou českých Andělů[2]

- Portýr: Silent Stream Of Godless Elegy: Čeština na křídlech folklóru i metalu[3]

- South Core: Silent Stream of Godless Elegy ( SSOGE )[4]

- Týždeň: Metalový Čechomor?[5]

- Fobia zine: Když SSOGE vydají nové album, je to vždycky událost s velkým U.[6]

Já jsem jako zdroj informací využívala především internetové stránky Silent Stream Of Godless Elegy[7] a informace získané přímo od kapely. Snažím se zde navazovat pouze na data zprostředkovaná skupinou, využívat informace z vlastní zkušenosti a vytvořit komplexní reportáž, která by byla ve své kategorii originálem.




4) Ideový plán (rozpracování cíle práce: čeho se chce dosáhnout? zasazení projektu do souvislostí již existující reflexe žánrově a technologicky spřízněných realizací tématu apod.)

Problematika je dostatečně zkoumána především v tištěných médiích. V rámci TV tvorby nebylo příliš materiálu uveřejněno, pro televizního diváka se jedná tedy celkem o novinku, a tak se samostatný projekt zaměří na přiblížení tématu televizním respondentům. V rámci žánrově spřízněných realizací tématu nepřináší projekt do této sféry příliš nových informací a poznatků. V rámci technologicky spřízněných realizací tématu je však téměř ojedinělý a tak ho lze považovat z hlediska aktuálnosti a zajímavosti tématu za přínosný.

Ráda bych zpracovala komplexní reportáž, která se zaměří v první řadě na představení kapely divákovi, upozornění na novou desku, koncertní šňůru a připravovaný klip, popřípadě jej naláká, aby se o tuto skupinu více zajímal. Chtěla bych vytvořit komplexní materiál, který bude možné použít v rámci kteréhokoliv hudebního pořadu či samostatně odvysílat.

Ráda bych také prokázala své schopnosti, které jsem načerpala studiem a to především v oblasti své profilace. Ukázat tedy, že dovedu vytvořit reportáž zaměřenou na kulturu, v mém případě reportáž o hudební skupině Silent Stream Of Godles Elegy, a zpracovat ji v audiovizuální podobě, která bude reflektovat absolvované TV praktikum.




5) Postup práce + zdůvodnění způsobu zpracování, volby jednotlivých řešení apod. (jakým způsobem bude projekt realizován, v jakém časovém horizontu a za pomocí jakých nástrojů)

Schéma přípravy zpravodajské reportáže:

- výběr tématu (prioritně vlastní zdroje, dále tiskové zprávy, pozvánky

- ověření relevance informací minimálně ze dvou zdrojů

- výběr respondentů

- nabídka editorovi příslušného pořadu – v našem případě schválení tématu

- oslovení respondentů a domluvení natáčení

- objednávka štábu u produkčního pořadu – domluva s pomocným kameramanem

- natáčení rozhovorů

- natáčení obrazového materiálu

- napsání scénáře reportáže („košilky“) dle stanovené stopáže (5 – 10 minut)

- předložení „košilky“ ke schválení editorovi – schválení projektu vedoucím práce

- střih reportáže

- kontrolní projekce („kopr“) s editorem pořadu – konzultace s vedoucím práce

- vyplnění podkladů do redakčního systému – sepsání teoretické části

- předání podkladů pracovišti skrytých titulků – odevzdání projektu[8]

Nejdříve bylo potřeba si celou akci teoreticky promyslet. Kde se dá zvolené téma nejlépe zpracovat? Kdy bude nejvhodnější příležitost? Koho kontaktovat? Napsala jsem do Českého rozhlasu a členům kapely, zda by bylo možno v rámci akce Rockle Live uskutečnit rozhovor a natočit nějaké materiály. Důležité bylo také předem promyslet jednotlivé záběry, které je nutno natočit. Sehnat si pomocnou ruku, která bude manipulovat s kamerou, když já povedu rozhovor. Ten bylo pochopitelně potřeba si nejprve rámcově připravit.

Rozhovor – SSOGE

- Kdy se poprvé zrodila myšlenka založit SSOGE? A jak vznikl vůbec název kapely?

- Jak by se dala charakterizovat vaše hudba?

- Kdo u vás píše texty a jak vznikají nové písně?

- Během Vaší existence došlo ke spoustě personálních změn v sestavě. Máte představu, kolik lidí kapelou prošlo?

- Na české hudební scéně se pohybujete více než 15 let, získali jste dvě ocenění „Anděl“, vaši novou desku vydala známá zahraniční společnost.Co vy osobně považujete za největší úspěch, který se vám s kapelou podařil?

- Máte osobně nějaké hudební vzory, kterým se chcete přiblížit?

- V lednu byla vydána vaše nová deska Návaz, na kterou jsou zatím velmi pozitivní ohlasy. Jak dlouho jste na ní pracovali? Provázeli její vznik nějaké obtíže?

- Můžete nám vaši novinku trochu představit?

- V těchto dnech právě absolvujete turné ke své nové desce a doprovází Vás skupina Endless, proč právě oni?

- Také už jste ohlásili natáčení klipu ke skladbě Skryj hlavu do dlaní. Jak natáčení probíhalo a kdy se dočkáme jeho premiéry?

- Jaké máte plány s kapelou v budoucnu?

- Vaše starší desky už jsou beznadějně vyprodány, je nějaká možnost, že budou ještě někdy k sehnání?

Zároveň jsem si připravila i krátkou anketu pro účastníky koncertu, ta ovšem z časových důvodů nebyla nakonec realizována, stejně jako některé otázky rozhovoru.

Praktická část samostatného projektu byla realizována za pomoci technického vybavení z katedry žurnalistiky, tedy digitální kamerou značky Panasonic a mikrofonem. Nejprve jsem musela natočit záběry z požadované kulturní akce, které v celkovém hrubém materiálu činily cca. 36 minut. Jednalo se především o záběry hrající kapely a detailů ke koncertu příslušných, které jsem natáčela samostatně. K úvodnímu stand-upu a rozhovoru byl z technických důvodů přizván pomocný kameraman.

Další fází praktické části bylo zpracování materiálu, kde jsem nejprve musela importovat natočené video do počítače za pomoci FireWiru a programu Avid a následně mohl začít střih. Pro ten jsem si vybrala osobní počítač značky Fujitsu Siemens a program Pinnacle Studio 15, který rovněž zprostředkovává společnost Avid. Nejdříve jsem ze školního počítače exportovala stažené video na externí disk, abych s ním mohla pracovat i bez využívání vybavení katedry žurnalistiky a tudíž tak nebyla časově omezována.

Studio Pinnacle pro úpravu videa využívá tří základních kroků: importu, editaci a exportu. Jelikož my máme již video importováno, můžeme přejít rovnou k editaci. Zde je možno upravovat videa, fotografie či hudbu a využívat efektů, titulků i DVD menu. Řazením, skládáním, krácením a formováním dostává reportáž postupně svůj výsledný tvar. Je potřeba namluvit ještě zbývající komentář, který nebyl natočen v terénu, doplnit titulky a využít vhodné efekty, které Pinnacle Studio poskytuje. Poslední fází je pak export uceleného materiálu o délce 5 – 10 minut, na příslušný nosič. Výsledné dílo lze ve volitelném rozlišení za pomoci tohoto programu exportovat v libovolném formátu do počítače či na disk, anebo jej rovnou prezentovat na internetu.

Po otevření videomateriálu ve Studiu je nejdříve potřeba selektovat materiál, který je pro nás z hlediska tematického i kvalitativního použitelný a který nikoliv. Dále musíme shromáždit materiál externí, který máme v úmyslu využívat. V našem případě záběry z nového klipu, který chystá SSOGE, hudbu na podkres a úvodní trailer k nové desce Návaz.

Na základní časovou osu videostopy jsem si nejprve vložila úvodní animaci SSOGE k nové desce, kterou jsem se rozhodla reportáž začít, a natočený rozhovor se zpěvačkou kapely, Hankou Hajdovou. Tento rozhovor byl pro můj projekt základním stavebním kamenem. Následně jsem ze záběrů z koncertu vybrala vhodný záběr a umístila ho ještě před rozhovor, bylo nutné namluvit úvodní komentář a tak jsem u záběru nejprve ztlumila zvuk.

„Při každém střihu se vždy rozhoduje o vhodné délce záběrů. Není však možné délku záběru nějakým způsobem dopředu určit. Rozhodujícím činitelem délky každého záběru je vždy jeho obsah.“[9] Z rozhovoru jsem vystříhala nevhodné pasáže a prokládáním záběry z koncertu a z nového klipu jsem si vytvořila místo pro zbylé, předem připravené komentáře, podle kterých jsem určovala potřebnou délku záběru. U všech koncertních prokladů jsem také ztlumila zvuk a přidala do videostopy jednotlivě efekty přechodů. V celé práci jsem využívala pouze dva a to buď prolínání, nebo ztlumení záběru prvního a zesílení druhého.

Po umístění přechodů jsem vložila na příslušné pozice ve stopě zvukových efektů namluvené komentáře a zkorigovala jejich hlasitost s hlasitostí rozhovoru. Přidala jsem vybranou hudbu na podkres do hudební stopy, upravila její hlasitost tak, aby byla slyšitelná, ale nebyla rušivá, a začala jsem se stříháním záběrů z koncertu. Ty jsem následně použila společně se záběry z klipu k jednotlivým prostřihům rozhovoru tak, že jsem je vložila do překryvné stopy, a tak vytvořila reportáž zajímavější a živější. Překryvnou stopu jsem následně celou ztlumila, aby její zvuk nenarušoval záběry v hlavní videostopě. Za konec rozhovoru jsem vložila konečný ucelený záběr z koncertu s potleskem diváků, kde jsem zachovala originální zvuk. Na všechny záběry jsem použila video-efekt stabilizace obrazu a namluvené komentáře jsem se pokusila zkorigovat pomocí audio-efektů. Finálně jsem do stopy nadpisů doplnila potřebné titulky.

Za pomoci záložky Export videa jsem si zvolila požadovaný typ souboru, tedy v mém případě Windows media (.wmv), High Qualit - rozlišení 768x576 pixelů, a místo uložení a dala jsem vytvořit soubor. Jeho finální velikost činila 1,24 GB a délka 5 minut a 51 vteřin. Zároveň jsem za pomoci Pinnacle studia exportovala video na portál YouTube, aby bylo možno finální projekt umístit na http://portal.upmedia.cz/.

Bodový scénář

Používané zkratky: D – detail

PC – polocelek

C – celek

VC – velký celek

Z – záběr

Syn – synchron

Asyn – asynchron

K - záběry z nového videoklipu


 

Stopáž

Obraz (záběry, titulky, animace)

Zvuk (komentář redaktora, syn, asyn)

00:00

animace: Silent Stream Of Godless Elegy – Návaz

 

Podkres: Skladba z nové desky Návaz : Skryj hlavu do dlaní

00:09

Z1: VC – Silent Stream Of Godless Elegy při koncertě v Českém rozhlasu

Asyn1: „Více než patnáct let na hudební scéně ... Pojďmě se s nimi seznámit.“

00:38

Z2: PC – Hanka Hajdová a Lucie Lajpertová při rozhovoru

Titulek: Hanka Hajdová, zpěvačka SSOGE

Z3: D - Hanka Hajdová zpívá

Z4: C – celá kapela při koncertě

Z5: D – Pavel Hrnčíř při zpěvu

Z6: PC/C – Pavel Zouhar na housle, odjezd od záběru na zbytek kapely

Z7: C – část kapely při koncertě

Z8: PC - Radek Hajda na kytaru

Z9: PC – nájezd na Michala Sýkoru –violoncello

Z10: D – violoncello

Z11: C – část kapely při koncertě (nájezd zleva doprava)

Z12: D – Hanka zpívá

Z13: VC – nájezd na kapelu zprava doleva

Z14: PC/D – Rozhovor, nájezd na Hanku

Syn2+Asyn2: „Protože náš název Silent Stream Of Godless Elegy je hodně dlouhý ... takže asi tam.“

01:36

Z15: PC – Hanka Hajdová a Pavel Hrnčíř při zpěvu

Asyn1: „A jak by se dal charakterizovat hudební styl Silent Stream Of Godless Elegy?“

01:44

Z16: PC – rozhovor

Z17: D – Hanka při zpěvu

Z18: PC - rozhovor

Syn2+Asyn2: „Tak my ho označujeme jako folk doom metal ... s tou tvrdou rockovou potažmo metalovou muzikou.“

02:01

animace: trailer k nové desce

Titulky: „RECORDED AND MIXED BY ROLAND GRAPOW“ „RELEASED WORLDWIDE BY Seasion of Mist“ „JANUARY 17TH, 2011“ „SILENT STREAM OF GODLESS ELEGY Návaz“

Asyn1: „V lednu letošního roku vydali SSOGE novou desku, na kterou jsou všeobecně výborné ohlasy. Pojďme si jejich novinku trošku představit.“

02:12

Z20: D – Hanka při rozhovoru

Z21: D – ruka leštící amulet (K)

Z22: PC – nájezd zprava do leva – holohlavý muž se ženou (K)

Z23: PC - Mohutný muž s sekající tyčí za plameny (K)

Z24: D - Mohutný muž si otírá pot z čela (K)

Z25: D - Mohutný muž – pohyb zprava doleva (K)

Z26: D - Mohutný muž pije ze džbánku (K)

Z 27: D - Hanka při rozhovoru

Z28: D - Hanka zpívá

Z29: PC - Radek Hajda na kytaru

Z30: PC - kapela při koncertě

Z31: PC – Pavel Zouhar na Housle

Z32: PC - rozhovor

Syn2+Asyn2: „Nová deska se jmenuje Návaz ... takže myslím si, že i jeho podíl bude v další tvorbě větší, než byl doposud.“

03:15

Z33: VC – celá kapela při koncertě

Asyn1: Skupina již ohlásila i natáčení nového klipu k písni Skryj hlavu do dlaní

03:22

Z34: PC – rozhovor

Z35: C – holohlavý muž se ženou – nájezd zleva doprava (K)

Z36: D – oči (K)

Z37: C – holohlavý muž s otáčející se holčičkou (K)

Z38: PC – ruka házející obilí (K)

Z39: PC – starší žena hladící muže po hlavě (K)

Z40: C – holohlavý muž a ženy tančící kolem ohně (K)

Z41: PC – holohlavý muž a tančící ženy (K)

Z42: PC - rozhovor

Syn2+Asyn2: „Klip jsme natáčeli cca už to bude asi měsíc ... No tak já doufám, že do měsíce bude venku.“

03:45

Z43: C – Hanka při koncertu zpívá Pavlovi Zouharovi

Asyn1: „A co považuje skupina za svůj největší dosavadní úspěch?“

03:52

Z44: PC/D – rozhovor, nájezd na Hanku

Z45: PC – skupina lidí se baví u ohně, nejbližší muž chrlí oheň, nájezd zleva doprava (K)

Z46: D – psí nos a oči za plameny (K)

Z47: D – odjezd/nájezd/odjezd, mohutný muž s amuletem (K)

Z48: D – amulet (K)

Titulky: „NEW MUSIC VIDEO BY MEJLA PRODUCTION“

Z49: D – Hanka při rozhovoru

Syn2+Asyn2: „Já osobně mám ten problém, že vždycky když se nám něco podaří, tak to tak jako odmávnu rukou ... a jestli se nám podaří vyjet někam ven, na nějakou tu velkou šňůru, tak to pro nás bude velké zadostiučinění.“

04:26

Z50: PC – rozhovor

Z51: C – tančící kapela

Z53: D – zpívající Pavel Hrnčíř

Z54: D – zpívající Hanka

Z55: PC - Michal Sýkora na violoncello

Syn1: „A nějaké plány s kapelou do budoucna?“

Syn2+Asyn2: „Tak určitě odjet šňůru Návaz ... taky už je na čase abychom v létě začaly skládat nějaký nový materiál.“

04:44

Z56: PC/VC – Zpívající Hanka, odjezd na kapelu

Z57: C – Jirka Matějů uvádí SSOGE

Z58: PC/C – Pavel Hrnčíř zpívá, odjezd na kapelu

Asyn1: „V Olomouci SSOGE zahráli v rámci pořadu Českého rozhlasu Rockle Live s Jirkou Matějů ... jak tahle atmosféra na kapelu působila?“

05:00

Z59: PC - rozhovor

Z60: C - nájezd zprava doleva na kapelu

Z61: D/PC – kytara – Mirek Petřek, odjezd

Z62: PC - rozhovor

Syn2+Asyn2: „Mě to nějak nevadí, kdybych cítila, že to ty lidi nebaví ... jsem jako s tím neměla nějak problém.“

05:16

Z63: VC – kapela při koncertě

Titulky: „SAMOSTATNÝ PROJEKT PRO KATEDRU ŽURNALISTIKY UNIVERZITY PALACKÉHO V OLOMOUCI ZPRACOVALA LUCIE LAJPERTOVÁ“ „Záběry z videoklipu a úvodní animace byly použity s laskavým svolením Silent Stream Of Godless Elegy“ „Vřelé díky patří“ „Silent Stream Of Godless Elegy za ochotu a poskytnutí materiálů“ „Michalu Novákovi jako pomocnému kameramanovi“ „a Mgr. Jiřímu Vrbovi za odbornou pomoc při zpracování projektu“

Syn2: „Zpívám ti tvůj, skládám ...“ (živý zpěv)

Syn3: „Díky moc. Silent Stream Of Godless Elegy děkují. Děkujeme. Děkujeme.“

 


 

6) „Sebehodnocení“ (jak se podařilo cíle dosáhnout; v čem byly problémy, úskalí; co by se dalo v budoucnu rozpracovat, na co by se dalo navázat, v čem je přínos/jedinečnost projektu apod.) + okomentování/vyhodnocení vlastní praktické části

Myslím, že se mi adekvátně podařilo splnit vytyčené cíle. V práci s názvem Silent Stream Of Godless Elegy (SSOGE) jsem vypracovala samostatný projekt, jako výstup znalostí načerpaných z kurzů Praktikum TV žurnalistiky, Workshop TV žurnalistiky a Žurnalistická specializace – kulturní, které určují profesní a tematickou profilaci, a jako hlavní východisko praktické části bakalářské státní závěrečné zkoušky.

Prokázala jsem schopnosti a dovednosti načerpané v profilačních kurzech. Podle mého úsudku byla zřetelná schopnost práce s audiovizuálními zařízeními, znalost v oblasti natáčení s kamerou, práce s mikrofonem a orientace ve střihu videa.

V této oblasti spatřuji úskalí v počátcích práce se střihem, kde jsem se nejprve nedokázala zorientovat, ale postupem času jsem se ve střihových programech opět naučila pracovat. Stejně tak svůj nedostatek spatřuji i v okruhu práce s mikrofonem. „Ačkoliv není schopnost dobře mluvit tou jedinou podmínkou pro práci moderátora, je samozřejmě nutným předpokladem.“[10]

Technickým nedostatky při vypracovávání projektu se projevily především při nahrávání komentářů. Počítač, který jsem k práci používala, nebyl vybaven dostačujícím zvukovým zařízením, tedy zvukovou kartou, a to se bohužel projevilo na záznamu zvuku. Ten je tedy u komentářů méně kvalitní, než v případě rozhovoru.

Úskalí v práci s kamerou spatřuji pouze při vytváření rozhovoru. Ač bylo zadáno v požadavcích katedry, že student vypracuje projekt zcela sám, bylo alespoň v mém případě potřeba využít při vedení rozhovoru pomocnou ruku. Ač by se rozhovor dal natočit ze stativu, ruka pomocného kameramana mu dodává na živosti a tak i na zábavnosti a věřím, že divák u takových záběrů dokáže lépe udržet pozornost.

I přes tyto obtíže si myslím, že jsem dokázala dostatečně prokázat schopnost orientace v tomto oboru a projektem reflektovat i mojí schopnost vystavět reportáž a rozhovor z oblasti kultury.

V neposlední řadě jsem chtěla představit potenciálním divákům hudební skupinu s názvem Silent stream of godless elegy a vytvořit komplexní reportáž o tomto tématu, která by mohla být vysílána v kterémkoliv hudebním pořadu. V rámci sebehodnocení bych práci prohlásila v tomto okruhu za vysílatelnou a tudíž cíle za splněné.

V budoucnu by se dalo téma rozpracovat například do rozsáhlejšího dokumentu o skupině, který by pak mohl být vysílán jako samostatné dílo a ne pouze jako část určitého pořadu. V takovém projektu by bylo možno věnovat prostor více členům kapely popřípadě zapojit živé hlasy z okruhu fanoušků. Bylo by možno se s kapelou podívat i do zákulisí, například na natáčení nové desky či nového klipu. Stejně tak by mohlo být zajímavé se podívat na zkoušku kapely a tak přiblížit divákům i osobnosti jednotlivých členů a dodat dílu na zajímavosti a poutavosti.

Jelikož skupina nedávno nahrála novou desku a natočila klip, který bude v nejbližších dnech zveřejněn, je reportáž přínosná především svou aktuálností a zajímavostí tématu. Stejný podíl ale nese i způsob zpracování reportáže, protože videomateriálu o této skupině příliš neexistuje.




7) Literatura, zdroje + „konkurenční“ projekty

ZAPLETAL, Petr. Jak natáčet a stříhat (nejen) zpravodajské televizní příspěvky. In Mediální praxe : Základy žurnalistických profesí. Olomouc : Katedra žurnalistiky Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, 2008.

PLACHÝ, Jan. Televizní zpravodajská reportáž. In Mediální praxe : Základy žurnalistických profesí. Olomouc : Katedra žurnalistiky Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, 2008.

ŽELEZNÝ, Jakub. Základy práce moderátora v televizním a rozhlasovém zpravodajství. In Mediální praxe : Základy žurnalistických profesí. Olomouc : Katedra žurnalistiky Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, 2008.

DUBÁŠOVÁ Iva. Co nemůžeme obrazově uchopit, nemůžeme odvysílat!. [cit. 2011-04-24] Dostupný z WWW:



PINNACLE STUDIO ULTIMATE – Prohlídka s průvodcem.


 

8) Poznámky

[1] ALTERNATIVA TV. SILENT STREAM OF GODLESS ELEGY mají novou image a chtějí dotočit svou desku ještě letos. Dostupný z WWW: Normal 0 21 false false false CS X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normální tabulka"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

[2] Dostupný z WWW: Normal 0 21 false false false CS X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normální tabulka"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

[3] Dostupný z WWW: Normal 0 21 false false false CS X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normální tabulka"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

[4] Dostupný z WWW: Normal 0 21 false false false CS X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normální tabulka"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

[5] Dostupný z WWW: Normal 0 21 false false false CS X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normální tabulka"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

[6] Dostupný z WWW: Normal 0 21 false false false CS X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normální tabulka"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

[7] Normal 0 21 false false false CS X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normální tabulka"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

[8] PLACHÝ, Jan. Televizní zpravodajská reportáž. In Mediální praxe : Základy žurnalistických profesí. Olomouc : Katedra žurnalistiky Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, 2008. s. 51.

[9] ZAPLETAL, Petr. Jak natáčet a stříhat (nejen) zpravodajské televizní příspěvky. In Mediální praxe : Základy žurnalistických profesí. Olomouc : Katedra žurnalistiky Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, 2008. s. 73.

[10] ŽELEZNÝ, Jakub. Základy práce moderátora v televizním a rozhlasovém zpravodajství. In Mediální praxe : Základy žurnalistických profesí. Olomouc : Katedra žurnalistiky Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, 2008. s. 41

Zobrazeno 4283 krát
Naposledy upraveno: út., 2. prosinec 2014 21:41
Pro psaní komentářů se přihlaste