I když věkový limit účastníků není nijak omezen, ne každý má tu možnost zúčastnit se přímo. „Já si knírek v listopadu nechávám už několikátým rokem, ale bratrovi je teprve pět let, ten si na něj bude muset ještě počkat,“ říká Filip Vláčil, který se Movemberu účastní každý rok. I když se právě knírek neboli moustache stal charakteristickým rysem listopadové kampaně, hlavní pozornost by měla získat myšlenka, kterou nese. Onen nezvyklý porost nad rty dělá z nositele chodící billboard. A pod následnou palbou dotazů směřující na knír se z nositele stává billboard mluvící. „Účastním se, abych upozornil na riziko rakoviny prostaty,“ vysvětluje student Vysoké školy báňské v Ostravě Adam Šimeček. „Minulý rok do toho se mnou šel i kamarád a spolubydlící z kolejí,“ dodává.
Listopadoví knírači, v hantýrce Movemberu tzv. Mo Bros, se snaží nejen rozpoutat diskuzi na téma mužské zdraví, ale stejně jako účastníci jiných charitativních akcí i oni usilují o podporu rodiny a přátel. A to nejen psychickou, ale i finanční - to je další z hlavních úloh tétu události. Její komunita k dnešnímu dni získala více než deset a půl miliardy korun. Tyto peníze momentálně financují přes osm set celoročních programů v jednadvaceti zemích z celého světa. „Mít dlouhodobý dopad na tvář mužského zdraví,“ o takové vizi mluví propragátoři Movemberu.
Ženy mají rovněž možnost zúčastnit se této, dnes už celosvětově známé, akce. Po registraci na Cz.movember.com se z každé zájemkyně stane Mo Sister, která má za úkol zvyšovat povědomí o mužském zdraví a získávat příspěvky. „Několikrát jsem o registraci uvažovala, ale nakonec jsem se nikdy neodhodlala,“ přiznává studentka Aneta Strieglerová. „Mám ale spoustu kamarádů, kteří se Movemberu účastní,“ dodává.
Název kampaně má svoje kořeny jak jinak než v angličtině. Movember vznikl spojením dvou anglických slov, která jsou zároveň typickými znaky celé akce – mužný knír neboli moustache a měsíc listopad, anglicky November, ve kterém se kampaň koná.