Travel blogeři, jak se říká cestovatelům, kteří veřejně sdílejí své tipy prostřednictvím svých blogů nebo sociálních sítí, jsou nejčastěji dlouholetí a zkušení turisté, kteří se na cesty vydávají především za účelem poznání nové destinace. Všechny poznatky a zkušenosti, které během cestování získají, pak sdílí prostřednictvím článků, fotek a videí se svými čtenáři. Pro ně pak mají jejich praktické rady, tipy a recenze vysokou hodnotu. Obzvlášt při cestování je totiž nejcennější právě vlastní zážitek a zkušenost.
„U blogerů v cestování se mi líbí jejich aktuálnost sdělení „právě teď a tady“ a zároveň i „proof of concept“ na rozdíl od online/tištěných průvodců, které mohou být již po pár měsících zastaralé,“ oceňuje jednu z výhod Josef Bednář. Jako pozitivum lidé obecně hodnotí nejen aktuálnost, ale také neotřelé tipy přímo od místních obyvatel, kteří znají danou lokalitu nejlépe. „Hlavní výhoda travel blogerů je v tom, že mohou prostřednictvím článků na blogu nebo příspěvků na sociálních sítích předat konkrétní tipy od místních obyvatel, které se v průvodcích neobjevují,“ zmiňuje další výhodu Tomáš Reiter. Lidé zkušeným cestovatelům navíc plně důvěřují, jelikož předpokládají, že by nedoporučili něco, co se jim neosvědčilo. A právě to dělá z blogera autentický a spolehlivý zdroj informací.
Pod pojem „bloger v cestování“ nepatří pouze pisálek, který sdílí své zážitky a tipy prostřednictvím internetového deníčku. Řadí se mezi ně i ti, kteří zážitky předávají svým fanouškům prostřednictvím sociální sítí, jako Instagram, Facebook nebo Youtube. Na první dvě zmíněné platformy zkušení turisté sdílí fotky a videa z cest, ke kterým připisují své osobní tipy a poznatky. Na Youtube pak sdílí sestříhaná videa, která jsou autentická a divákovi přesně ukazují, jak daná lokalita vypadá a jaký je v ní běžný život.
Blogování o cestování je v dnešní době tak populární, že se stalo i profesí. Ač se tento fakt může někomu zdát jako nepochopitelný, cestováním se dá opravdu živit. Pokud si totiž bloger vytvoří dostatečně velké publikum, se kterým své zážitky sdílí, je velká pravděpodobnost, že si ho všimnou i hotely, campy nebo hostely, které mu nabídnou pobyt zdarma pouze za sdílení na sociálních sítích. Stejně tak se dá vytvořit výměnný obchod i mezi leteckou společnosti a blogerem. Zkušenému turistovi se pak výrazně sníží náklady. V mnoho případech dostane za propagaci i zaplaceno. Vydělávat se tedy dnes dá i cestováním kolem světa. Otázkou však zůstává, zda je tento trend udržitelný i do budoucna.